خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/31 - 11:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی

کارگروه آب و مدیریت منابع آبی در آسیا به ریاست آقای کوهکن در نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار APA برگزار شد


به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، در ابتدای نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی در شهر ناریان مار روسیه، بعد از تصویب دستور کار جلسه، هیات اردن و سوریه با اشاره به اهمیت نقش صلح و امنیت در تحقق و دستیابی به توسعه پایدار اقتصادی و محیط زیست و سایر عرصه‌ها، انتقادهای تندی علیه رژیم صهیونیستی مطرح کردند و جلسه تحت تاثیر این اظهارات قرار گرفت.



نماینده سوریه اعلام نمود که رژیم صهیونیستی به عنوان یک حکومت تروریستی با حمایت از تروریستها در منطقه، زیرساختهای برخی از مناطق سوریه را در اختیار تروریستها قرار داده و همه آنها را نابود کرده است. رژیم صهیونیستی، عامل اصلی بی ثباتی و نا امنی در منطقه و کل جهان است و تا زمانی که بی ثباتی و چالش های امنیتی در منطقه حل نشود نمی توان از توسعه پایدار صبحت کرد.



ایشان تصریح کرد باید به شکل جمعی و همکاری همه جانبه با تروریسم مبارزه کرده و همزمان توسعه سیاسی و امنیتی را در کنار توسعه اقتصادی پیش برد.



نماینده اردن نیز با اعلام این که رژیم صهیونیستی تمامی مسئولیت‌ها و تعهدات بین‌المللی و منطقه‌ای را نقض کرده، تصریح کرد: توسعه پایدار در  یک جهان آزاد و بدون اشغالگری می‌تواند شکل بگیرد اما هم اکنون رژیم صهیونیستی نه تنها اماکن مقدس را اشغال نموده بلکه در صدد اضافه کردن بلندی های جولان به قلمرو خود است. با وجود چنین اقداماتی، توسعه پایدار در منطقه  تحقق نمی یابد. لازمه تحقق توسعه پایدار، مبارزه با این نوع اقدامات و اتخاذ سیاستهای موثر منطقه ای است.



بعد از اظهارات نماینده اردن و سوریه، جلسه کارگروهای سه گانه تامین مالی سبز به ریاست روسیه، کارگروه  ایجاد یکپارچه انرژی در آسیا به ریاست کویت و کارگروه آب و مدیریت منابع آبی به ریاست هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شروع شد.



آقایان رحیمی جهان آبادی و کاظمی باباحیدری، ضمن توصیه و تبیین سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و اقتصاد سبز و اشاره به قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاداتی را جهت فعالیت موثر دو کارگروه تامین مالی سبز و ایجاد بازار یکپارچه انرژی در آسیا مطرح کردند./



پایان پیام



 


  • کد خبر : 278409
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار